تکن دو رکورد جهانی گینس را در بین بازی های ویدیویی دریافت کرد ! 
برای اطلاعات بیشتر به ادامه ی مطلب برید 
Tekken7maintcm
اولین انتشار این بازی برای آرکید در 9 دسامبر 1994 بود ، بازی های اچ دی مبارزه ای عظیم تکن باندای نامکو یکی از بزرگ ترین نیروگاه ها در دنیای گیم است . تکن : مجازات سرنوشت آخرین نسخه از نسخه های آرکید است ، که در 2 جولای 2016  منتشر شد . و همانطور که می دانید ، نسخه های خانگی تکن فقط در 7 ژوئن 2017 منتشر شد . 
سری های مبارزه ای تکنیکال  توانست به طور گسترده تحسین منتقدان را به دست آورد ، در حالی نزدیک به 40 میلیون نسخه به فروش رساند .

در تاریخ 31 اوت مسؤلان رکود های جهانی گینس ژاپن اعلام کردند که سری های بازی تکن دو رکورد جهانی دریافت کرده است که شامل کتاب جدید گینسشان که در 2018 منتشر میشود خواهد بود . تکن به عنوان "طولانی ترین سری بازی ویدیویی مبارزه ای اچ دی ، به مدت 21 سال و 179 روز" تایید شده . همچنین ، به عنوان "بازی ویدیویی به همراه طولانی ترین داستان ، به مدت 20 سال و 99 روز" اعلام شد .  رکورد های جهانی گینس 2018 در 31 اوت 2017 در دسترس قرار گرفت و در ژاپن در 7 سپتامبر 2017 منتشر شد . خیلی از فرانچایز ها نظیر شاهزاده فارسی، توم ریدر، دووم و King's Quest همگی در دوران زندگی خود تحت بازسازی قرار گرفته اند. 
در عین حال، سلسله داستانی رزیدنت اویل و متال گیر در دنیای داستانیشان، که زمانی بیش از پنج دهه را شامل میشود، از "طولانی ترین-روایات موفق بین بازیهای ویدیویی" محصوب میشوند.
با این حال تکن یک داستان منحصر فرد را پشت سر هم نگه داشته است ، که در سرتاسر سری ها درون آن نسخه تکمیل شده است ، رویداد های مختلف در حال وقوعی که به ترتیب ، در  زمان بین انتشار ها ساخته میشوند.
Katsuhiro-Harada-tekken-certified
داستان بازی ها به دور خانواده فاسد میشیما می گردند و روی مسابقات جهانی هنر های رزمی که به عنوان مسابقه ی پادشاه مشت آهنین شناخته میشود متمرکز میشود ، همراه با شخصیت های اصلی تکراری ای که شامل هیهاچی میشیما ، کازویا میشیما ، جین کازاما و نینا ویلیامز هستند . 
گواهینامه های جمع آوری شده برای هر دو عنوان GWR نشان میدهد که کاتسوهیرو هارادا توسعه دهنده ی بازی و مدیر پروژه ی تکن بود . 
هارادا توضیح داد :"من هرگز با ساختن یک شماره  بازی قصد پدید آوردن مجموعه های تکن را نداشتم . 
Katsuhiro-Harada-tekken-certificate

"من فقط رویای رسیدن به رقبای غول پیکر خود مانند استریت فایتر و ورچوآ فایتر ، و سپس سبقت گرفتن از آنها را داشتم. من متوجه شدم این همان حالت و رفتار مبارز ها در داستان تکن است . هر یک از مبارز ها متمرکز بر کتک زدن یک حریف خود در یک زمان هستند .
 لازم نیست شماره یک جهان شویم . ما اینطور فکر می کنیم ! "


اینو من ننوشتم و ترجمس ، تو گوگل هم دربارش سرچ کنید توی سایت های معتبر میاره 
گرچه دیره ولی اینو به همه طرفداران ایرانی گیم و تکن تبریک میگم

با تشکر از آلوچکا بابت کمکش